کافه قنادان

شیرینی فروشی

کافه قنادان

شیرینی فروشی

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کلوچه خامه ای

 

مواد لازم (برای ۱۲ عدد )
۲ قاشق چایخوری مایه ی خمیرتازه
۲ قاشق غذاخوری شکر
۳۵۰ گرم شیر پاستوریزه ی گرم
۵۰۰ ۴۵۰- گرم آرد سفید گندم
نصف قاشق چایخوری نمک
۶۰ گرم کره ی پاستوریزه ی آب شده
۱ پیمانه مربای توت فرنگی
۱ پیمانه (۲۰۰ گرم) خامه ی پاستوریزه شیرین شده
۲ قاشق غذاخوری پودر قند

 

 

روش تهیه :
مایه ی خمیر و ۱ قاشق چایخوری شکر و شیر را در ظرفی مخلوط کنید و در جای گرم به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا پف کند(اصطلاحاً عمل کند). کره، بقیه شکر، شیر و نمک را با هم مخلوط کنید. آرد را کم کم بیفزایید و خوب ورز دهید تا خمیر صاف و یک دستی حاصل شود. روی سطح صافی، کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم شود. سپس روی خمیر را بپوشانید و در یک جای گرم حدود یک ساعت قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. خمیر را دوباره روی یک سطح صاف که آرد پاشیده اید، ورز دهید و به ۱۲ قسمت تقسیم کنید. آن گاه هر قسمت را ورز دهید و به شکل گلوله در آورید. آرد اضافی آنها را تکان دهید و در سینی فر چرب شده با فاصله قرار دهید تا گلوله ها دوباره ور بیاید (حجم آن دو برابر شود). سپس روی نان ها را با مخلوط (یک قاشق آرد و کمی آب) آغشته کنید و در طبقه ی بالای فر که از قبل با حرارت ۲۱۰ درجه ی سانتیگراد گرم شده، به مدت ۲۵- ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها به خوبی بپزد و طلایی شود. پس از آن از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

خامه ی شیرین را در فریزر قرار دهید. سپس آن را از فریزر خارج کرده و با همزن برقی بزنید تا زمانی که خامه فرم گرفته و جای پره ی همزن روی خامه بماند. کلوچه ها را از قسمت پهلو برش داده و داخل هر برش را با خامه ی فرم گرفته و مربای توت فرنگی پر کنید و روی آن را پودرقند بپاشید.

 

cafeghanadan.com             

  • ۹۵/۱۲/۰۳
  • cafeghanadan cafeghanadan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی