کافه قنادان

شیرینی فروشی

کافه قنادان

شیرینی فروشی

  • ۰
  • ۰

 طرزتهیه شیرینی گلابی

 

 

 

شیرینی زیبا و خوش طعمی که شبیه گلابی شکل داده میشود و مناسب میهمانیهای نوروز است، در این شیرینی به جای کارانفیل میتوانید از خلال بادام برشته شده نیز استفاده کنید و یا هر ماده ای که خوراکی باشد و به زیبایی و طبیعی تر جلوه کردن هر چه بیشتر این شیرینی کمک کند، کارانفیل یا میخک عطر بسیار خوبی نیز به این شیرینی میدهد ، کارانفیل را با نام میخک نیز میتوانید از عطاری ها تهیه کنید.

مواد لازم :
تخم مرغ ……………… ۱ عدد
کره یا مارگارین ………. ۱۲۵ گرم
پودر شکر …………….. یک لیوان
آرد ……………………. یک فنجان
نشاسته گندم ………. به میزان لازم
وانیل ۵ گرم ………….. نصف قاشق چایخوری
میخک یا کارانفیل …….. به میزان لازم
طرزتهیه شیرینی گلابی 
طرز تهیه انواع شیرینی خشک – طرزتهیه شیرینی گلابی

 

روش تهیه :کره نرم شده در محیط آشپزخانه را به همراه تخم مرغها درون ظرفی بریزید و تا زمانی که به شکل کرم درآید هم بزنید ، پودر شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید. وانیل و آرد را اضافه کرده هم بزنید و سپس خمیر را ورز دهید نشاسته را کم کم اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد و خمیری نرم داشته باشید. از خمیر به اندازه گردو بردارید و با دست به شکل گلابی درآورید و با یک عدد میخک بالای گلابی را زیباتر کنید. بعد از اینکه شیرینی ها را در سینی فر چیدید روی هر کدام از آنها یک عدد میخک بگذارید و کمی فشار دهید تا به داخل خمیر برود …. شیرینی ها را در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد فر تا زمانی که روی شیرینی ها کمی طلایی شود بپزید.

نکته : اگر نشاسته گندم در دسترس نبود میتوانید از نشاسته ذرت استفاده کنید

 

 

  cafeghanadan.com

  • ۹۵/۱۱/۳۰
  • cafeghanadan cafeghanadan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی